Hulkko on toiminut Syöpäsäätiön varainhankintapäällikkönä. Hän on tätä ennen ollut vuosia viestinnän ja varainhankinnan johtotehtävissä sosiaali- ja terveysalan järjestöissä.

Viestinnän ja varainhankinnan toimintojen yhdistämisellä Syöpäjärjestöt haluaa palvella kaikkia suomalaisia syöpään liittyvissä asioissa yhä paremmin. Syöpä sairautena yleistyy ja siihen liittyvä avun- ja tiedontarve yhteiskunnassa kasvaa jatkuvasti. Syöpäjärjestöjen viestintä ja varainhankinta palvelee sairastuneita ja heidän läheisiään, vapaaehtoisia, terveydenhuollon ammattilaisia, syöpätutkijoita, hyväntekijöitä – ja kaikkia, joita syöpä koskettaa tavalla tai toisella. Toimintojen yhdistäminen tuo mahdollisuuden vahvistaa entisestään järjestön digitaalista viestintää ja markkinointia.

Syöpäjärjestöjen verkkosivustot tavoittavat lähes 200 000 suomalaista kuukausittain. Suomen Syöpäyhdistyksen ja Syöpäsäätiön kampanjat ovat useasti palkittuja sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja teki toukokuussa historiaa markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa AdProfit-kilpailussa ottamalla voiton kolmannen kerran peräkkäin. Se keräsi 2016 ennätykselliset 1,8 miljoonaa euroa rintasyöpätutkimukseen. Printtimediassa Syöpäjärjestöjen Syöpä-Cancer –aikakauslehden jokainen numero tavoittaa 194 000 lukijaa (*)

Yhteiskunnassa tapahtuva digitaalinen murros vaatii toimijoiltaan verkon ja sosiaalisen median osaamisen vahvistamista. Syöpäjärjestöjen keskustoimistossa on menossa parhaillaan osiltaan tähän liittyvä organisaation muutos.

”Valmentava esimiestyö ja uudet palvelut mahdollistava organisaatio ovat muutostyön keskeisiä tavoitteita. Muutostyö liittyy strategian väliarviointiin ja saadaan päätökseen vuoden 2017 loppuun mennessä”,
kertoo pääsihteeri Sakari Karjalainen

”Uudistuvat, matalan kynnyksen verkkopalvelut ja tehostuva varainhankinta ovat vahva yhdistelmä. Moniammatillinen työyhteisömme saa uutta voimaa pitääkseen Suomen vastaisuudessakin syövänhoidon mallimaana#, sanoo pääsihteeri Karjalainen.

”Syöpä sairautena yleistyy, mutta kiitos hoitojen kehittymisen yhä useampi selviää. Syövän kohtaaminen on kuitenkin aina yhtä pysäyttävää. Väestörakenteen muutoksen ja syövän yleistymisen seurauksena ihmiset tarvitsevat Syöpäjärjestöjä yhä enemmän. Samoin syöpätutkimus tarvitsee yhä enemmän lahjoitusvaroja”, perustelee viestintä-ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko uudistusta.

Syöpäsäätiö varautuu 70-vuotisjuhlavuoteensa 2018. Silloin Syöpäjärjestöt näkyvät vahvasti kansalaisten arjessa.

”Maineemme on erinomainen ja tietomme luotettavaa. Suomalaisten luottamus on arvokkain pääomamme”,
toteaa viestintä- ja varainhankintajohtaja Hulkko.

*Aikakausmedian tutkimus ammatti- ja järjestölehdille, huhtikuu 2017 ja levikintarkastus LT 2016

Lisätietoja:

Pääsihteeri Sakari Karjalainen puh.0400 818 910

Viestintä- ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko puh. 050 582 22 11